Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

17 oktober 2011

Mestadels molnigt väder är en fotoutmaning

Är mulna dagar hopplösa dagar att plåta på? Det behöver inte alls vara så. Ibland så vill jag åka iväg en bra bit för att leta upp nya bra platser längs med skärgårdskusten. Men det är inte alltid ljuset villa vara med och visa sin bästa sida. Att dra iväg tio mil norrut när det är mestadels molnigt med risk för regn är inget drömläge precis. Men ibland så gör jag det ändå. Det går inte att hålla på att vänta i all evighet för att de rätta förhållandena skall infinna sig. Jag måste bara ut och se mig om. Och mulna dagar är ofta bra för närbilder och utsnitt. Men det kan ju tyckas att tio mil för den här bilden kanske är väl långt. Nåja, det blev ytterligare en bild den dagen som jag blev riktigt nöjd med. Så resan blev faktiskt riktigt lyckad.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...