Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

21 september 2011

Fotografen Anton Corbijns bilder rensade mina ögon

Sent i går kväll så visades en fotodokumentär om rockfotografen Anton Corbijn på Kunskapskanalen. Det var en repris, jag hade sett programmet tidigare, men det var väl värt att se om. Att kunna se bilder från en av världens främsta är alltid en stor njutning. Jag kan aldrig få nog. Bilder på den nivån har ofta en förmåga att rensa mina ögon och ge mig inspiration och en gnista att fortsätta fotografera. Och det var precis vad Anton Corbijns bilder gjorde.

Jag beundrar människor enormt som har förmågan att utrycka sig väl med bilder. Som kan ladda bilder med energi och kraft. Tyvärr är det inte många som besitter den förmågan. Så det gällde att passa på då ett tillfälle som detta bjöds. Själv visste han inte riktigt varför han hade den förmågan verkade det som. Men så brukar det vara. Dom som kan bäst vet egentligen inte riktigt varför det blir så bra. Dom bara håller på. Anton Corbijn har inte ens någon fotoutbildning, vilket gör honom än mer fascinerande. Programmet kan ses här.

Efter programmet så tittade jag på en av mina egna bilder och den hade aldrig tidigare sett så bra ut. (Bilden i mitt tidigare inlägg.) Mina ögom var rensade och jag såg den som på ett nytt sätt. Min egen bild såg helt fantastisk ut!

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...