Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

19 juli 2011

En ny svensk webbsida om fotografi skulle behövas

Tänk om jag varje dag kunde gå till en svensk webbsida som hade det bästa om fotografi. De bästa bloggarna. Den bästa tipsen om fotoutställningar. De bästa bildvisningarna inom olika genrer. De bästa diskussionerna om bild. En webbsida som har tekniksnacket på mycket, mycket sparsam nivå. Som det är nu måste jag hatta runt lite här på olika bloggar och webbsidor för att hitta några korn av intresse.

Det borde gå att göra det bättre. Ta ett samlat grepp. Rent tekniskt borde det gå ett göra till ett mycket lågt pris, men det behöver kunniga människor som sköter verksamheten och gör bra urval och presentationer. Och givetvis någon som gör en bra layout. Och däri ligger nog problemet. Vem eller vilka skulle kunna sköta en webbsida om fotografi på ett bra sätt? Som har både tid och kunskap? Och hur skulle man få ekonomin att gå ihop? Ingen vill väl jobba gratis? Jag funderar vidare medan sommarmolnen vandrar över himlen...

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...