Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

08 juni 2011

Skärgårdsbåtens dag 8 juni 2011 med mycket ånga

Idag är det Skärgårdsbåtens dag. Ett flertal ångbåtar går från Strömkajen vid 18-tiden i Stockholm till Vaxholm och går tillbaka vid 21.30. Har hört rykten att den vackra Saltsjön också skall vara med. Det var några år sedan sist. Får hoppas att vädret blir skapligt, men det skulle bli bättre framåt kvällen. Själv kan tyvärr inte vara med för jag får hjälp att masta på min segelbåt just i kväll. Och det vill jag inte vänta med. Att kunna komma ut på sjön på egen köl är trots allt viktigare.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...