Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

16 juni 2011

En konstförening kom för att ha trevligt

En konstförening kom på besök till galleriet för att titta på bilder och att ha trevligt i måndags kväll. Det var ett glatt gäng bildintresserade från Enskede-Årsta konstförening. Jag berättade för dom hur jag hittade ut till skärgården och fann mina motiv. Vi pratade bilder i ett par timmar. Hur det kommer sig att jag gärna plåtar de liggande skären i vertikala/stående bilder. Att ljustet betyder det mesta. Varför jag sällan fotograferar människor. Att jag gillar tidlösheten i bilderna. Och att jag inte vet riktigt hur det går till när jag kommer in i den seende skapande processen.

Medlemmarna i konstföreningen verkade mycket nöjda med besöket och tog avsked av varandra med att önska en trevlig sommar och ett återseende framåt hösten.

Är du medlem i en konstförening så ta gärna med dig dina kompisar på ett besök. Ni är mycket välkomna!

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...