Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

20 maj 2011

Vårfint på Gålö i Stockholms skärgård




I måndags eftermiddag gjorde jag ett besök på Gålö i Stockholms skärgård för att se hur långt våren hade kommit där. Ljuset hade ändrat karaktär vid tretiden och fått en lite och frisk varm ton, Äntligen, efter några gråblåmulna dygn. Molnen hade skingrats på himlen och det såg förhoppningsingivande ut. Jag packade ner kamerorna och drog iväg så fort jag kunde. Att ha rätt ljus är en av de viktigaste ingredienserna för att få bra bilder. Det fanns ingen tid att förspilla.

Det första jag stannade till för var lamm som gick omkring i en inhängnad. Söta men ovilliga att bli fotograferade. Då hade jag bättre tur med eken som snällt stod blickstilla. Färden gick vidare och tvåhundra bilder ramlade in på minneskorten tills solen gick ned bakom en udde i nordväst. Men innan dess hade vinden mojnat och en skäggdopping hade tagit sig en liten dyk och simtur på jakt efter ett sista kvällsmål. Men jag tror att den fick somna med tom mage. Men skäggdoppingens fisketur såg helt underbar ut den korta tid den varade.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...