Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

16 maj 2011

Roslagsbilderna gillades på Expo Roslagen i Norrtälje

För drygt en vecka sedan så hade jag den stora glädjen att få visa lite av mina Roslagsbilder på Expo Roslagen som gick av stapeln i Norrtälje. Det var en härlig upplevelse att få komma till Norrtälje där livet gick i lite lugnare takt än i Stockholm. Folk hade lätt för att stanna till och prata och upptäcka nya saker. Många tog tillfället i akt och begrundade och beundrade mina bilder från Roslagen och tyckte att jag hade fångat skärgårdskänslan på ett mycket fint sätt. Och en del blev till och med helt saliga av att se det vackra Roslagen på bild. Många av de absolut vackraste platserna i skärgården ligger i Roslagen måste jag erkänna. Så det är en speciell upplevelse att vara där och fotografera .

Jag hade sällskap i montern av kompositören Kenneth Fridén som spelade sin musik med skärgårdstema sjungen av Ellinor Videfors. Vi har påbörjat ett samarbete kring att erbjuda skräddarsydda bildspel under året. På datorskärmen rullade ett bildspel. Och i montern mitt emot stod Annica och Lucia från Roslagen & Co, tack för ert de glada och trevliga sällskap. Det blev verkligen ett par riktigt roliga och givande dagar i Norrtälje.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...