MATS LINDFORS FOTOGRAFI

PROFESSIONELL SKÄRGÅRDSFOTOGRAF - NATURFOTOGRAF - LANDSKAPSFOTOGRAF - I 25 ÅR

23 maj 2011

Naturfoto med skäggdopping i ny beskärning

Kanske lite, bättre? Det är dom små detaljerna som gör det. Bildbeskärning kan ibland ta fram det lilla extra. Jag försöker alltid att komponera så bra som möjligt redan i sökaren och ger mig kanske allt för sällan på att aktivt beskära bilderna efteråt. Men med bilden på skäggdoppingen så kände jag att det fanns något mer som kunde komma fram med en rätt gjord beskärning. Och visst blev den väl lite bättre än den tidigare som finns i inlägget tidigare?

2 kommentarer:

iltana sa...

Jättefina färg-, och formskiftningar på vattenytan. Min åsikt väger inte mycket (jag är ingen fotograf) men...jag gillar den här bilden väldigt mycket!

Landskapsfotograf Mats Lindfors sa...

Tack Iltana, din åsikt väger mycket för mig. Det är speglande mörka och ljusa träd i vattenytan och några vasstrån från förra året framför kameran som skapar lite oro i det vackra.