Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

02 maj 2011

Hur mås det undrade truten

Under lördagen knallade en trut fram och tillbaka på gatan utanför dörren till galleriet. Ibland så blev den skrämd av bilar och barn och flög sin kos. Men den kom tillbaka gång på gång under en halvtimme. Jag var förbryllad. Vad gjorde den där? Förbipasserande tittade också på den och undrade. Men så flög den iväg, den verkade ha fått nog.

Framåt kvällen, vid åttasnåret, var den tillbaka igen. Då ställde den sig på taket på den bil som stod alldeles utanför fönstret. Där stod den och tittade in på mig och min vän en bra stund. Det hela kändes väldigt märkligt, må jag säga. Jag har ju en måsbild som logga till min verksamhet utan att ha frågat måsen om lov och har två bilder på måsar hänger i galleriet. Kunde det ha något med det överraskande måsbesöket att göra?

Men så småningom flög den tvärs över gatan, till en överfylld papperskorg bredvid en pizzeria och började att rota efter mat. Det var nog det som hade fått den bevingade gästen att ha kommit på besök.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...