Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

18 april 2011

Den sista bilden för säsongen på skärgårdsis

För en vecka sedan kunde jag hitta lite isrester längst ut på Ingarö. Det var en underbar kväll och sjöfåglarna sjöng och stod i. I fredags gjorde jag ett försök att finna lite mer is runt Dalarö. Men icke sa Nicke, den var helt borta. I stället gick sjön krabb mot land och det fanns inte en sjöfågel i sikte. En misslyckad fototur blev det tyvärr. Och sedan dess har temperaturen höjts ytterligare så nu får jag sikta in mig på helt andra bilder som hör sommaren till.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...