Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

11 mars 2011

Utmärkt samtal om fotografi i Antikmagasinet

Ett utmärkt samtal om fotografi i ägde rum i ett avsnitt av Antikmagasinet. Det hette "Christer Strömholm och fotografi" och kan ses på SVT-play fram till den 1 april. Medverkade gjorde Leif Wigh, Bruno Ehrs och Torgny Schunnesson.

Även fast jag tyckte mycket om programmet så såg jag ett problem med att att samtliga deltagare var herrar som hade passerat 55. Den slags fotografi det talades om är nog tyvärr inte speciellt gångbar bland, låt säga kvinnliga fotografer runt 30. Något håller på att hända i fotovärlden som gör denna fotostil till snart något passerat. Numera verkar det mest som man ska vara distanserad, kylig och intellektuell. Tvärt emot Christer Strömholms skola.

Men kanske just därför var programmet så intressant för min egen del, en herre som fyllt 55+ och som helst plåtar bilder med skärgårdsmotiv.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...