MATS LINDFORS FOTOGRAFI

PROFESSIONELL SKÄRGÅRDSFOTOGRAF - NATURFOTOGRAF - LANDSKAPSFOTOGRAF - I 25 ÅR

22 mars 2011

Den stora fullmånen över Stockholm i svartvitt

Nu har jag fått lite distans till fotograferingsögonblicket på fullmånen i lördags och kan se bilden med klara ögon. Jag känner mig supernöjd med den! Men så undrade jag lite över hur den skulle se ut i svartvitt och sagt och gjort, här är fullmånen över Stockholm i svartvitt.  Just nu så föredrar jag den i svartvitt framför färgbilden, för den är lugnare och därmed lite förenklad. Men det är så klart bara en smaksak.  Den ligger printad i mitt skyltfönster på Åsögatan 184, för den som har vägarna förbi.

Se galleriet med Stockholmsbilder i svartvitt >>

Fullmåne över  Mariaberget i Stockholm i svartvitt.

2 kommentarer:

iltana sa...

Jag älskar färgerna i den första bilden men...den här svartvita fångar mig ännu mer! Den här flörtar inte med betraktaren, så att säga, den tjusar med sin kyliga elegans...
Det är häpnadsväckande hur frånvaron av färger påverkar stämningen i en bild!

Landskapsfotograf Mats Lindfors sa...

Vad kul att du har gjort samma upptäckt!