Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

07 februari 2011

"Aktertampen" veckans utvalda bild v6 2011

Det var en sådan där dag i somras då ljuset varken bar eller brast. Skulle det bli sol, skulle det bli regn. Åkte norrut längst Roslagens kust på vinst och förlust. Ingenting i kustlandskapet verkade få det rätta ljuset. Vinden var sval och gjorde upplevelsen ännu mindre angenäm. Ett massivt regnområde var på väg från väster så ingen bättring var i sikte. Men små, små korta stunder kunde solen ändå titta fram.

Att få några bra bilder i det läget var inget jag alls trodde på. Men pliktskyldigt och helt oinspirerat gick jag ändå omkring i en småbåtshamn och spanade efter motiv. Och ännu en gång fick jag bevisat för mig att det är dom små utsnitten som kan göra det. De som egentligen inte ser mycket ut för världen, men ändå har "något". Dom kan komma att överraska stort när dom förvandlas till bild.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...