Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

13 januari 2011

Min bästa bild från 2010 - "Walk on the wild side"

Isblock kastas av havsvågorna på Torö.

Många fotografer presenterar nu sina bästa bilder från förra året. För mig som ofta väntar ett halvår innan jag börjar att jobba med mina bilder blir detta näst intill ett omöjligt val. Det få bli en vinterbild som jag har hunnit få lite distans till. Bilden togs vid islossningen ute på Torö i mars 2010. Stora isblock hade brutits loss och slungades omkring av havsvågorna. Att döpa bilden efter Lou Reed-låten "A walk on the wild side" känns naturligt, även fast innebörden i orden är helt olika. Vi menar inte riktigt samma sak tror jag.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...