Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

20 januari 2011

Att vänta ut en kuling i Långvik på Möja

Förtöjd i en ring på en brygga. I somras låg jag inblåst i Långvik på Möja i tre dagar. Kulingen höll i sig i tre dagar. I sådana lägen är det inte annat än att ligga stilla och vänta. Men det är klart att jag tog tillfället i akt och plåtade en hel del. Vinden kom från sydväst så det var ganska lugnt i hamnen och där omkring. Ute i skärgården är man underordnad naturen. Det var bara att anpassa sig. Vädrets makter bestämde.

Bilderna från Möja är precis bildbearbetade och klara för att lägga ut på bildbyrån under morgondagen. Det blev ungefär åttio bilder under de tre dagarna som jag kunde godkända.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...