Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 december 2010

Veckans utvalda bild "Autumn leaves II" v52 2010

Roade mig lite under julhelgen med att ladda upp bilder till Saatchi Online. En öppen social plattform för konst och bildälskare. Där kan alla ladda upp sina bilder och sedda av en internationell publik. Det är alltid nyttigt att se sina bilder i ett nytt sammanhang tycker jag. Och där finns inte så mycket fotografi utan mest måleri, teckningar och annat. Ett spännande sammanhang att finnas på även om genomsnittskvalitén på verken kanske inte är så hög.

Den här färgglada experimentbilden "Autumn leaves II" har fått 40 visningar vilket är rätt bra där vad jag har förstått. De flesta bilder får nöja sig med runt tio visningar. Jag kanske ska ladda upp någon bild till nästa Showdown där man kan vinna priser och få sitt verk visat på Saatchis Londongalleri. Men jag är ju inte så mycket för att tävla. Och kan man verkligen tävla med bilder? Ta gärna en tur där och kolla in mina uppladdade bilder. Tror nog att jag måste hitta på ett häftigare namn till den här bilden.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...