MATS LINDFORS FOTOGRAFI

PROFESSIONELL SKÄRGÅRDSFOTOGRAF - NATURFOTOGRAF - LANDSKAPSFOTOGRAF - I 25 ÅR

03 december 2010

Är Stockholm inte som en vacker vinterdröm?

Är Stockholm inte som en vacker vinterdröm? Ja, jag fick nästan nypa mig i armen när jag kom upp på Fjällgatan i skymningen efter tre. Lite snö och frost i träden och staden såg ut som en saga. Birka var på ingång till sin kajplats vid Stadsgården och gav upplevelsen det lilla extra. Var det en dröm eller verklighet?

Vinter vackra Stockholm, vacker som en vinterdröm.

Tacka vet jag kalla vintrar, då går det att njuta och känna glädje över att bo i Stockholm. Men när det är två grader och duggregn då känns det tungt. Som det var för ett par veckor sedan. Då är det knappt man klarar av dagarna med det långa svarta mörkret. 

4 kommentarer:

Titti sa...

Ja. De senaste dagarna har vi kunnat se fantastiska saker. Det är nästan overkligt ditt foto. Lycka till med fotandet nu när det är ditt väder!

Fotograf Mats Lindfors sa...

Tack Titti! Trodde nästan att jag befann mig i en Disneyfilm när jag stod där med hela 180-gradervyn framför mig.

Anonym sa...

Fantastisk bild Mats! Själv fotograferar jag en hel del i Sveriges sydligaste skärgård i Blekinge. I år har jag dock ännu inte hunnit ta några vinterbilder. Men nu när jag sett din bild blev jag riktigt sugen på att ge mig ut med kameran.

Här kan du förresten spana in några av mina bilder:

http://www.flickr.com/photos/joakim_kna/sets/72157624295120933/

http://www.flickr.com/photos/joakim_kna/sets/72157613806373228/

/Joakim

Fotograf Mats Lindfors sa...

Tack Joakim! Det verkar fint i Blekinges skärgård, har tyvärr aldrig varit där.