Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

20 oktober 2010

A walk on the wild side - havet slungade isblock

Spännande och vilt. Så kan det kännas när man går vid havet och dyningen bryter in och kastar omkring isblock till höger och vänster. Så var det i år i mars vid Torös stenstrand.

Jag har gått igenom fler vinterbilder under dagen och känner mig nu starkt längtande till det blir is och snö i skärgården igen. Hoppas att det blir det, för en mjäkig vinter med någon plusgrad gör ingen människa glad. Meningen med vintern är att få uppleva årstidernas växlingar. Vintern är nästan mer bildmässigt spännande än sommaren som lätt kan bli lite för vacker och stillastående.

Den här bilden såg jag inte alls potentialen i dagen efter fotograferingen. Men nu tycker jag att det kanske är den bästa bilden från det tillfället. Jag inser gång på gång hur viktigt det är att få distans till sina egna bilder innan man kan göra en bra bedömning. Man kan inte ha bråttom med bilder. Det är en lång process innan man hamnar rätt.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...