Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

25 oktober 2010

Paul Strand - en av fotografins stora mästare



Mitt första möte med Pauls Strands bilder i verkligheten var på Liljevalchs konsthall 1970. Fler av hans kända bilder hängde i ett rum där. Det blev ett möte jag aldrig glömmer. Bilderna hade en kvalitet som jag aldrig ditintills hade sett. Ett möte som jag alltid bär med mig. Det visade vad fotografi kan göra det möjligt att se. Det öppnade mina ögon för att se världen på ett nytt sätt.

Sedan tre veckor ligger det sex korta filmer om Paul Strand på YouTube. Se dom om du är det minsta intresserad av fotografi.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...