Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

24 oktober 2010

Det kanske finns något i bilden ändå?

Det kanske finns något i den ändå? För tre veckor sedan så höll jag på och skruvade rejält på en bild som jag inte var riktigt nöjd med. Jag såg något i den, men visste inte vad. Höll på med den till jag blev en smula blind. Där fanns något som jag inte kunde se. Jag gillade något, men vad? Men så här lång bortom verkligheten brukar jag inte ta bilderna. Det var något nytt för mig.

Nu tre veckor efteråt så får jag ett annat intryck. Den har satt sig. Jag har kommit att tycka väldigt mycket om den. Bilder kan vara en kamp och den kampen ska man inte ge upp. Man ska lägga åt sidan och komma tillbaka. En bra bild ska kunna göra motstånd och kräva ett arbete av betraktaren.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...