Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

24 september 2010

Hur jag inte tänker när jag fotograferar


Nästan alltid när jag är ute och fotograferar så skulle jag vilja kunna tänka så där klart som många andra fotografer verkar kunna. Dom verkar veta så mycket om vad dom gör. Jag tänkte att jag skulle åka till Vaxholm och köpa en glass. Och så letade jag efter en fyr på vägen. Det var väldigt disigt, men solen bröt igenom och gjorde dagen behaglig. Var är fyren tänkte jag. Den var svår att hitta.

Jag gick ut på en brygga och på tillbakavägen så såg jag mönster på en berghäll. Det kanske kan bli bra tänkte jag och tog två bilder. Sedan tänkte jag på den goda glassen jag skulle köpa i Vaxholm. Men diset tilltog och solen försvann. Glassuget försvann. Då åkte jag tillbaka till studion. Tänk om jag visste hur man tänker när man fotograferar. Tänk om jag visste hur man gör.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...