Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

16 augusti 2010

Tillbaka på landbacken igen


Det har varit den sämsta fotograferingssommaren på mycket länge tror jag. Kände mig inte alls nöjd när jag klev iland på bryggan i lördags kväll. Kan det ha varit fem dagar med bra ljusförhållanden av tjugo, så var det inte mycket mer. Jag måste vara på rätt plats med rätt ljus. Annars blir det inte bra.

En vecka dimma på slutet var ingen höjdare. Och innan dess, ljusblåa himlar utan det minsta moln. Solen lyste som en skoningslös laser över skärgården.

Det är inte lätt att vara så beroende av vädrets makter. Men det är sällan jag kommer tillbaka nöjd. Det brukar ta minst ett halvår innan jag kan se vad bilderna går för. Någon gång under vintern kommer jag nog att ha ett hyfsat grepp om hur sommarens bilder blev.

Efter bara två dagar iland: JAG VILL UT PÅ SJÖN IGEN!

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...