MATS LINDFORS FOTOGRAFI

PROFESSIONELL SKÄRGÅRDSFOTOGRAF - NATURFOTOGRAF - LANDSKAPSFOTOGRAF - I 25 ÅR

24 augusti 2010

Oj, oj, vilken makalös fotograf: Todd Hido (R)



Todd Hidos bilder från de ödsliga amerikanska förorterna nattetid tar fullkomligen andan ur mig. Jag har börjat tycka att människor i bilder ofta står i vägen för innehållet. Och den uppfattningen verkar jag inte ensam om. Bilder utan människor kan nå djupare in i medvetandet. Träffa bättre. Det sista minuterna filmen visar när han plåtar en kvinna, men det kan man ju försöka att bortse ifrån. Småtråkigt helt enkelt. (Jag har tipsat om den här filmsnutten tidigare.)

4 kommentarer:

SIMON JOHANSSON sa...

nu har jag kollat in din blogg, finfina bilder! ett skönt lugn vilar över dem. (även om jag visserligen är en sucker för människor i bilder... :))

Mats L sa...

Tack Simon! Men jag är bekymrad över att Micke B inte inser storheten i sin lejonbild. Den är ju sanslöst bra.

SIMON JOHANSSON sa...

exakt! där får han skärpa sig.

Anonym sa...

Haha. okej då, den är skitbra,men egentligen alldeles för enkel, hur skulle det se ut om jag skulle lyssna på alla som tycker något,,,då fick jag också börja plåta hav o segel för att överleva,,,ha det gott

,,din länk är bra, lite otäck film det där,,,