Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

18 juli 2010

Torrt och hett i skärgården



Var ute med båten ett par dagar. Efter klockan sex på morgonen gick det inte längre att sova i värmen. Det blev för hett nere i båten. Åt frukost till det säregna ljudet av en fiskljuses stämma. (Inte på bild, det är två hägrar.)

Ljuset var helt odugligt att fotografera i. Himlen tom ren ljusblå. Inte ett moln. Solen lyste som en svetslåga över arkipelagen och vinden blåste oftast mer än friskt med följd att alla små vattenytor såg ut som tvättbrädor. Inte snyggt alls. Det blev nästan inte en bild tagen. Eller så har jag kanske glömt hur man fotograferar? Jag vet ju ändå inte riktigt hur de bra bilderna kommer till.

Passade istället på att bada, simma och dyka. Det var helt underbart.

Ett åskväder utlovades i väderlektjänsten och vattnet mörknade tillfälligt men knappt en droppe regn föll. Jag passade på att gå tillbaka till hemmahamnen på Tyresö. Nu är båten i alla fall redo för en längre utflykt.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...